De første dagene

Ny jobb, ny lugar, nytt sted. De første dagene har vært innholdsrike – og dagene har flydd avgårde.

Fineste ex-samboer som nå har flyttet til Rygge, og meg.

Mandag og tirsdag ble først og fremst brukt til opplæring. Ny programvare skal læres og tester skal jeg gjennom. Det er mye nytt, og noe som jeg må plukke frem fra bakerst i hjernebarken. Men spennende vil det bli fremover – det er jeg sikker på.

Allerede på onsdag tok sjefen min meg med ut på mitt første oppdrag. I ubåt dere, ubåt! Følelsen av å faktisk være på plass i den nye jobben, med skriveblokken på innerlommen og camera rundt halsen var helt herlig. Litt vind i ansiktet og lukten av sjø har jeg savnet, jeg hadde bare glemt det. Jeg skal love dere at smilet var bredt. Bredere enn bredest, faktisk. Bildene ble «godkjente» også, så til nå ser det bra ut.

På torsdag satt vi i møter stort sett hele dagen. Som en del av presse og info avdelingen er vi en del av sjøforsvarsstaben. Dermed ble det sosial tur med båt, loff, reker – og brus for oss menige sammen med staben på kvelden. Bergen badet i sol, det må dere få med dere, altså.

Endelig, etter to måneder er jeg i gang. I gang med jobben jeg skal bruke det neste året på. Jeg er enda superspent, men jeg vet at resten av kontoret er en flott gjeng. Jeg har mange ideer og planer, og det har sjefen også. Om det går som planlagt så vil dere se mye mer til meg i fremtiden.

Men først skal jeg på feltøvelse…

4 thoughts on “De første dagene

  1. Tilbaketråkk: Den første måneden. | Mitt skriveunivers

  2. Tilbaketråkk: Den første måneden | Marinegasten

Legg igjen en kommentar

