Mitt nye hjem

Så sitter jeg altså her. På velferden i mitt nye hjem i Bergen, Haakonsvern Orlogsstasjon.

Det er utrolig hvor fort det har gått. Tiden som rekrutt har flydd avgårde og nå er det på tide å legge minnene innerst i hjerteroten. Kontigent 1207 er ikke lenger rekrutter. Vi er menige, menige og soldater. Spredd over landet er vi. Det er rart å tenke på.

Min tjeneste vil stort sett bli på Haakonsvern, med noen oppdrag i ny og ne. Så her er jeg nå. Lille menig har flyttet og i morgen starter tjenesten min. Lite vet jeg nå hva som venter meg, men jeg gleder meg. Et år innført gakk-gakken skal jeg være. Gakk-gakk med penn og camera på slep.

Haakonsvern er fantastisk. Hele basen er så ufattelig stor, og jeg har absolutt alle muligheter tilgjengelig. Treningssenter gir meg motivasjon til å komma i kjempeform, velferden gir meg lyst til å delta på alt og fokus gir meg inspirasjon til å ta så mange kurs og fag som mulig. Alt er lagt til rette sånn at vi skal ha det så godt som mulig – det er bare opp til oss å bruke mulighetene.

Fredag morgen reiste vi fra Madla. Helgen har egnentlig stort sett gått til å bli kjent på basen, med rutinene og nye personer. Nå ser jeg fram til å komme i gang. Jeg gleder meg til å treffe resten av menneskene jeg skal jobbe sammen med, ser fram til å vite litt mer av hva som vil være min jobb, og få vite litt mer av hva som vil skje det neste året. Spennende blir det uansett hva som vil skje.

Kryss fingrene for meg, folkens.

One thought on “Mitt nye hjem

  1. Treningssenteret på Haakonsvern er helt utrolig flott! Nå er ikke jeg stasjonert der, eller er soldat forøvrig, men faren min er, så det har hendt at vi har datt inn dit😀 Det blir spennende å følge med på deg videre🙂

Legg igjen en kommentar

