It’s official

Endelig, endelig, endelig kan jeg fortelle dere det!

Jeg skal skrive igjen, denne gangen innført blå uniform, og med flagg på skulderen.

På onsdag fikk jeg endelig fastsatt det jeg har ventet så lenge på. Ute på skytebane Oscar fikk vi alle våre stillinger. Noen lot tårene trille, noen så ut som levende spørsmålstegn og noen smilte bredere enn bredest. Jeg var heldigvis en del av den siste kategorien. Jeg har fått drømmejobben.

Allerede 14. september flyttes jeg. Jeg flyttes til min favorittby, og skal bo på det norske sjøforsvarets base, Haakonsvern i Bergen, drømmen blir virkelighet. Det som topper det hele er likevel at jeg skal få skrive. Lille rekrutt blir ikke bare snart mening, men også en del av sjøforsvarsstaben. Med presse – og informasjonsskilt skal jeg surre rundt. Gakk-gakk utstyrt med penn. Jeg skal bruke det neste året som journalist. Journalist med blå uniform, og håpet i bereten. Jeg gleder meg!

One thought on “It’s official

Legg igjen en kommentar

