Neste mandag

Neste mandag tropper jeg opp på Madla, dere. Neste mandag.

Tiden går så ufattelig fort for tiden. Jeg løper mellom jobb, og kvalitetstid med flotte mennesker. Livet smiler, rett og slett. Jeg har endelig overskudd igjen, og det føles fantastisk. Likevel så stakk det litt i hjertet i går. Jeg hadde min aller siste arbeidsdag, og nå er nøkkelen levert. Det begynner å gå opp for meg. Jeg skal faktisk bort.

Hvordan kan jeg reise fra alle de fantastiske menneskene rundt meg? Her har Frida og jeg middag og vin i hagen. a

Hvordan kan jeg reise fra alle de fantastiske menneskene rundt meg? Her har Frida og jeg middag og vin i hagen.

Jeg reiser bort fra alt det trygge. Bort fra jobben min, bort fra leiligheten, og mitt elskede soverom. Bort fra venner og familie. Bort fra fars grav. Helt frivillig pakker jeg sekken. Jeg gleder meg supermasse, men jeg må også innrømme at det blir litt skummelt. Jeg vet tross alt ikke hva jeg går til. Her hjemme vet jeg hver dag hva som vil skje. Jeg liker egentlig livet mitt. Det siste halvåret har vært beintøft, men jeg har det nå bedre enn på lenge. Hvorfor reiser jeg nå fra det? Og er jeg klar for det? Det er tross alt kun et lite halvår siden.

Jeg sitter med mange spørsmål, og søndagen er dagen alle tas frem igjen, og igjen. Tårene som rant over kinnet smakte salt. Det er helt utrolig å tenke på at jeg ikke lenger har jobben min lenger. Jobben min som jeg har lært så ufattelig mye av. Nå overtar noen andre min supertirsdag. Tirsdagen som har tilhørt meg i snart et år.

Jeg tror jeg vet hva som venter meg i rekrutten. 6-mannsrom, gassbod, feltuke og golvask. Jeg vet at jeg skal bli soldat. Ellers vet jeg så ufattelig lite. Hvordan vil menneskene jeg møter være? Hvordan vil jeg takle det hele? Jeg har så ufattelig mange spørsmål. Jeg lurer på alt. Jeg vet ikke hva som venter meg, og det skremmer meg litt.

Heldigvis så vet jeg også at jeg trenger utfordringer. Jeg liker forandringer, og jeg er rastløs til tusen. Det er ikke uten grunn til at jeg tross alt har gått på tre ulike skoler de siste tre årene. Jeg liker rutiner. Jeg tror egentlig at forsvaret passer meg. Jeg tror forsvaret er det jeg trenger akkurat nå. Om en god uke blir jeg militær dere.

One thought on “Neste mandag

  1. Du kommer nok til å få svar på spørsmålene dine ganske fort. Halve moroa er jo å lure på:) Gleder meg på dine vegne!

Legg igjen en kommentar

