Det hjelper ikke

Klokken er alt for mye. Men jeg kan ikke legge meg, jeg har ikke kontroll. I morgen har jeg min siste eksamen på vgs. Likevel så legger jeg meg ikke i rimelig tid. Jeg føler ikke jeg har kontrollen jeg burde hatt. Historien flommer inn i hverandre. Kolonisering, imperalisme og industralisering. Utnyttelse, død og fordervelighet. Den harde, brutale virkeligheten.

Jeg er stresset, jeg er trøtt. Hodet er stappfullt, og jeg har eksamensnerver. Jeg har mest lyst til å gråte. Hyle, hoppe og la tårene renne. Likevel så hjelper det ikke. Jeg får hverken mer kontroll på stoffet, eller noe annet utav det. Jeg har kommet til det punktet der «tears in heaven» spilles. Men det hjelper ikke. Jeg får deg ikke tilbake likevel. Jeg skulle ha ringt deg nå, skulle så gjerne ha diskutert litt kolonisering, imperalisme og industralisering i Norge med deg…

Legg igjen en kommentar

