Søsken på Dalsnuten

Hele helgen har min kjære lillesøster vært på besøk hos meg. På lørdag ble det en liten spasertur, mens resten av dagen måtte hun stort sett underholde seg selv. Formen min er desverre enda ikke på topp nemlig. Men på søndag fikk jeg nok. Jeg ville bruke kroppen litt mer enn å rusle tur i nærområdet, jeg måtte bare bli skikkelig varm i kroppen. Dette resulterte i at jeg lurte med meg begge mine søte søsken på tur til Dalsnuten, for å se på utsikten over både Stavanger og Sandnes i go-været.

Med i sekken lurte vi både usunne, og sunne godter, og jeg fikk nok en gang erfare at ull fort kan bli varmt i juni. Men til topps kom vi. På tross av at jeg til tider hostet, harket og pustet som en gammel røyker (noe jeg ikke er). På toppen varmet både solen, og vinden, og vi nøt alle våre godter sammen med en god dose vann. Sammen satt vi å nøt utsikten, mens vi prøvde å finne ut hvor skillet mellom Sandnes og Stavanger egentlig går…

På vei ned satte søsken en og to nedover. Jeg på min side krysset fingrene for at minstemann ikke skulle gå på trynet mellom stenene. Noe jeg selvfølgelig var nære å gjøre flere ganger, i forhold til han. Fjellgeita av en lillebror som jeg har. Underholdningsverdi kan jeg fortelle at de har, når de løper om kapp over stenene nedover. Galningene.

Alt i alt hadde vi en flott tur i solen. Med blå himmel, varm bris i ansiktet og utsikt over hele byen blir dagen bra. Nå satser jeg bare på at formen min snart er på plass igjen, sånn at vi kan ha flere sånne turer sammen før jeg etter planen blir rekrutt i juli…

One thought on “Søsken på Dalsnuten

Legg igjen en kommentar

