Eksamenstid

På mandag var det akkurat en måned til jeg skal være ferdig med min siste eksamen på vidergående. 14. juni blir jeg faktisk ferdig med vgs, og i mine øyne er det bare sykt. En måned har jeg igjen. En liten måned, før jeg da har fullført hele 13 års skolegang.

Friheten venter dere, friheten.

Friheten venter dere, friheten.

I går fikk elever over hele landet vite hvilke fag som kan avgjøre de neste årene. Som de aller fleste andre på vg 3 så har jeg bokmålseksamen 29. mai. Før det skal jeg ha trekkfag, og heldige meg kom opp i matte. Akkurat like heldig som i 10. klasse var jeg i år også. Mattteeksamen dere, matte.

Å gå inn i den avsluttende delen av vidergående skremmer meg litt. Misforstå meg rett, jeg teller dager, også. Jeg er så ufattelig klar for nye utfordringer. Jeg er så klar for et år i kongens klær, og krysser alt som kan krysses for at ingenting skjærer seg. Jeg tør liksom ikke å virkelig tro på det før jeg har kommet inn og kommet meg gjennom legesjekk nr to for forsvarslegene.

Men jeg håper, tror og krysser det som krysses kan. Jeg ser så utrolig mye frem til året som venter. Et år uten hodet begravd i skolebøkene, og et år med opplevelser utenom det vanlige. Jeg ser rett og slett frem til en ny hverdag. En måned har jeg igjen. En måned der fokuset må ligge i skolebøkene, en liten måned…

 

One thought on “Eksamenstid

  1. Det blir nesten litt skummelt å bli ferdig med videregående også.. Spesielt med tanke på neste år! Men likevel så gleder jeg meg helt enormt😀 Neste år blir vårt år, og etter det er det faktisk på tide å bli voksen – nesten hvertfall.

    Gleder meg til å se hvor du ender opp henne i militæret🙂

Legg igjen en kommentar

