«Desverre – det ble ikke deg»

Mandag kveld fikk jeg telefonen, det ble ikke meg som ble fotolærling på Rena.

På tur med verdens vakreste skute og sjøkrigsskolen i fjor sommer.

Overrasket kan jeg ikke si at jeg ble, en liten fugl hadde nemlig hvisket at noen andre fikk plassen noen dager tidligere. Så, gratulerer masse, Tanja Renate! Jeg ser frem til å besøke deg på Rena, og ikke minst å dele rekrutten med deg på Madla når den uken i juli kommer.

Nå går veien videre. Noen timer må jeg innrømme at tårene rant, men sånn ble det nå. Jeg har enda uendelige muligheter, og jeg har lyst til å gjøre mye i det norske forsvaret jeg. Midlertidig står jeg enda som journalist i sjøforsvaret fra høsten av, men mye kan forandre seg før den tid.

I dag fikk jeg meg en skikkelig støkk. For en evighet siden fikk jeg nemlig et brev som skulle tilbake til forsvaret så fort som mulig. Men hvem hadde glemt det? Joda, det var meg det. Heldigvis så fikk jeg lett det frem, og nå er det postet. Ellers så har dagen egentlig bestått av papirarbeid som forsvaret skulle ha. Lærlingskoordinatoren skulle ha et brev i retur, og ellers har det også flytt noen mailer ut fra hotmail-kontoen min. Så vil tiden bare vise hva som skjer, jeg er spent i alle fall!

One thought on “«Desverre – det ble ikke deg»

  1. Det er en lei beskjed å få.. Synd dere ikke hadde opptak tidligere, da kunne du jo prøvd deg på Bodø..:/
    Men, det er som du sier, mulighetene er mange. Får du først en fot innom, så er sannsynlighetene store for at resten av skrotten følger etter😉

    Masse lykke til videre, blir spennede å se hvordan det går med deg! ;D

Legg igjen en kommentar

