Jeg er sint på deg i dag.

Ingen skal trenge å gå til en grav for å vise russebuksen til sin far.

Jeg er sint på deg i dag. Ikke bare sint, men forbannet egentlig. Hvorfor gjorde du dette mot oss? Du kunne ha ventet. I det minste til sommeren. Du har rett og slett ødelagt for meg med å gå hen å dø. Jeg gledet meg masse til russetiden, nå har jeg egentlig ikke lyst til å feste en gang. Karakterene mine så bra ut til jul, nå gremmes jeg. Du har rett og slett ødelagt meg, kjære far.

Jeg kjenner ikke meg selv igjen. Jeg har begynt å gråte. Jeg gråter så ufattelig lett. Hadde det samme skjedd med deg tror du? Vi var tross alt like du og jeg. Vi gråt ikke. Unntaket var konfirmasjonsdagen min den gangen; da gråt vi begge.

Jeg er så sint på deg i dag. I morgen blir lillesøster 16. Hvordan skal vi liksom feire det nå? Du skal være på plass på sånne dager. 20. Juni får jeg vitnemålet mitt, hvor skal jeg da kikke for å finne det stolte smilet? Jeg beklager, men i dag er jeg rett og slett bare sint på deg, min kjære.

*Innlegget er skrevet 21. april 

5 thoughts on “Jeg er sint på deg i dag.

  1. Jeg får tårer i øynene av bildeteksten. Jeg gjorde nemlig det samme i dag.
    Velger å være totalt klisjé og si at du må prøve å fokusere på de gode minnene. Det er ikke alle som har minner engang – det vil si meg. Jeg husker ingenting av min far.
    Hold on – be strong, fine jenta.

    • Åh. *klemmepå*

      Det vi har gjort unner jeg virkelig ingen. Likevel så syns jeg du er beintøff som faktisk gjorde det. Tenk hvor stolte våre kjære hadde vært over oss🙂

      Jeg prøver helt klart å gjøre det, men noen dager er rett og slett bare hardere enn andre. Men som du sier, jeg er selvfølgelig heldig som har minner.

      Å, tusen, tusen takk. Stå på du også, for sammen er vi sterke!

      • Det skjønner jeg veldig godt!! Noen dager er værre enn andre, sånn vil det alltid være.

        Du er nok sterkere enn du tror også, det ser jeg. Nyt russetiden din uansett, den kommer aldri igjen! Faren din hadde nok ønsket det samme🙂

Legg igjen en kommentar

