Iiiiik

Alt som skal med i super-mappen min🙂

For halvannet uke ringte et ukjent nummer inn på mobilen min. Fra den dagen har det egentlig gått i ett! Mennesket i andre endet av telefonen denne dagen for halvannet uke siden var nemlig lærlingskoordinator – i forsvaret.

Det var dagen etter fars begravelse jeg bestemte meg for å søke. Planen hadde aldri vært å bli lærling, men jeg tenkte; hvorfor ikke søke? Som mediaelever så vet vi at det så godt som ikke finnes læreplasser til oss likvel. Sjansen for at jeg kunne få læreplass var minimal tenkte jeg. Jeg søkte fra Kjevik i sør, og til Andøya i nord. Både foto og mediegrafiker søkte jeg. Så tenkte jeg egentlig ikke noe mer over det i det hele tatt. Inne på sesjon var jeg, og plassert på Madla ble jeg. Gakk-gakk utstyrt med penn skulle jeg bli.

Telefonen som kom for halvannet uke siden har fått meg til å tenke. Jeg kan faktisk få mulighet for å få et fagbrev om alt går min vei. Jeg kan få to år i kongens klær, med camera rundt halsen. Hvor rått hadde ikke det vært da? Jeg kan fader meg bli østlending fra høsten av.

Jeg tror det har gått opp et lys. Jeg begynner faktisk å bli stor. Jeg har egentlig visst helt siden sesjonen at jeg mest sannsynligvis blir flyttet fra Rogalandet. Likevel så har det rett og slett ikke gått opp for meg, før nå. Om jeg mot alle odds får læreplassen så flytter jeg til Rena i Østerdalen (Hedmark). Jeg kan bli boende i norges mest moderne militærleir sammen med 2000 andre soldater. Tenk deg alt jeg kan få oppleve da!

Nå håper jeg. Jeg håper virkelig. Jeg vil dette. Mappen er fylt med attester, bilder og til og med eksamensoppgaven min fra i fjor er vedlagt. Likvel så kan jeg ikke si at jeg er klar. Jeg er stresset. Jeg vil så gjerne. Vil så gjerne få prøve meg i kongens klær med camera rundt halsen. Klar eller ikke. I morgen 06.40 letter flyet som flyr meg til intervju på det store Østlandet. I morgen kan mine to neste år avgjøres. Skummelt!

One thought on “Iiiiik

Legg igjen en kommentar

