Terapi

Grusen knuser under joggeskoene. Øynene er målbevisste, og hjertet pumper blod kort og hardt. Laleh synger våren inn i ørene og men hodet hører kun hjertet og pusten som er gjemt bak sangstemmen. Øynene sveiper over klokken. Pulsen nærmer seg smertelig maks, og hvert åndedrag hyler etter mer luft. Musklene begynner å bli slitne. De trenger mer luft for å fungere, og det gir de også beskjed om. Likevel så vet jeg at kroppen tåler så ufattelig mye mer. Melkesyren slår inn. Jeg skal bare opp bakken. Bena vil aller mest svikte under meg, men jeg skal opp.

Nå gjør det vondt. Så ufattelig vondt. Melkesyrken biter, og hjertet hamrer enda kortere og fortere. Jeg er snart oppe. Om noen meter kan jeg ta en pause, la musklene få luft. Det er ikke mange metrene igjen nå. Jeg synker sammen. I Lyngen gir bena etter og jeg blir liggende langflat. Hjerte pumper kort og hardt. Kroppen gisper etter luft. Om noen sekunder kan jeg igjen høre Laleh synge om våren.

Smilet kryper smille frem. Midt i lyngen ligger jeg og gliser. Endorminene er utløst, og jeg kan igjen høre Laleh synge om våren.

One thought on “Terapi

Legg igjen en kommentar

