I faraoens land

Jeg kom fort over sjokket, og ble raskt turist på all-inclusive. Klokken gikk ikke lenger etter klokken, men etter vaffeltid, middagstid og pizzatid. De første dagene ble stort sett tilbrakt innenfor murene på hotellet. Her underholdt vi oss med yoga, lesing og total avslapping. Kveldene ble tilbrakt med en bedre middag og et glass vin. Livet var stort sett fint, og jeg fikk tatt igjen masse søvn som det ble relativt lite av i resten av desember.

Men etter noen dager ble jeg raskt rastløs. Det samme gjaldt resten av familien. Vi var i Egypt, og i Hurghada som er dykkernes paradis. Så klart skulle vi snorkle. Gjennom et lokalt byrå fikk vi booket tur, og ble kjørt land vekk fra bebyggelsen i en skranglende Toyota Hilux. Veiene var i en periode så hullete at sjåføren kjørte i sanddynene ved siden av veien for å unngå så mye humping. I nydelige Sharm El Naga lå det kun et lite hotell og en cafe. Så godt som folketomt kunne vi nyte det fantastiske undervannslivet. Sharm El Naga kan rett og slett ikke være annet en kremen av dyreliv under vann.

Gjennom det samme byrået booket vi også en tur på 4-hjuling i ørkenen. Sju stykker dro vi av gårde.  Med egen guide satte vi virkelig av gårde og kjørte det som utstyret og vi holdt. 50 km/h høres ikke mye ut, men på en 4-hjuling i sanddynene kan jeg love deg at det likevel går unna. Seks mil gikk fort og med et stopp der vi ble servert te ble turen komplett.

Selvfølgelig ble det også tid til litt shopping, en tur på marked og solslikking. Bading i Rødehavet og diverse andre turistaktiviteter. Hjemme igjen er jeg uthvilt og blid. Klar for et travelt halvår som venter og allerede når dette innlegget ble publisert hadde jeg nok en gang stuet meg inn på et Norwegian-fly.

One thought on “I faraoens land

  1. Egypt er fantastisk! Jeg elsker det landet. Kunne reist tilbake i villa 15 med en gang om jeg hadde fått lov!! Høres ut som du virkelig har kost deg og hatt en fin fin ferie med familien😀

Legg igjen en kommentar

